Fotogalerie
Výlet Křemže a jižní Čechy 11.-13.7.2014
13.07.2014 - Libor (Béďa)
Ahoj motorkářky a motorkáři.
Přemohl jsem svoji lenost a konečně připravil menší článek z třídenního výletu do Jižních Čech 11 až 13.7. Jen tak mimochodem – pokud nevíte co je to lenost, tak je to schopnost odpočívat i když nejste unavení.
Petr (pupa) dlouho dopředu připravil na začátek července itinerář. Doznal sice nějakých operativních změn, ale oblast zůstala .. Ubytování v Křemži v „Penzionu Horváth“ samozřejmě zůstalo.
Odjezd v pátek 11.7. Petr bohužel po problémech se zády autem – ale mělo to výhodu v tom, že tvořil „doprovod“ a „navigátora“. Takže někdy příště. Dalšími účastníky byl Zbyněk se svým „batůžkem“ – Kawasaki ZX-10, Ivan s Ilonou na „Helče“ – Yamaha 600 Fazer, Marek s Hondou 1000 Hornet a Luboš na Suzuki GSX 1000R. Stíhací skupinu jsem v pátek z pracovních důvodů měl tvořit já na Ducati ST4S – ale o tom víc dál.
První zastávka v pátek byla Bizoní farma v Rožnově u Starého Města pod Landštejnem. Prohlídka ranče byla zajímavá, ale následný oběd za moc nestál. Další zastávkou byla Červená Lhota – krásný zámek u Jindřichova Hradce a pak směr České Budějovice a ubytování v Křemži. Počasí bylo až na malou přeháňku pěkný, takže se první den vydařil.
Ubytování nádherný, majitelé skvělí. Večeře byla v pátek z vlastních zdrojů, ale na sobotu bylo slíbeno grilování.
Ještě k mojí maličkosti – chtěl jsem z Prostějova vyrazit cca v poledne a pak z Brna na motorce kolem druhé směr Červená Lhota. Bohužel už cestou do Brna jsem projel několika intenzivními bouřkami, které v souvislé řadě postupovaly směrem na jihozápad. Vyhnout se jim nedalo a jak to tak vypadalo celou cestu bych jel v dešti. Takže jsem to v pátek vzdal a vyrazil v sobotu v sedm ráno.
Sobota 12.7. S kamarády jsem se potkal zhruba v deset v Českém Krumlově. Přes Horní Planou, Volary, Vimperk a Volyni jsme se krásnými silnicemi přemístili do Hoštic. Oběd, zajímavá prohlídka několika filmy proslavených míst a povinné fotografie. Cestou zpět jsme navštívili dobré známé Ivana a Ilony a pak přes Netolice do Křemže.
Fantastická večeře a posezení celý den uzavřela. Pan Horváth – spolumajitel a šéfkuchař – se opravdu vytáhl. Pstruzi, vepřové, kuřecí, opékaná slanina, klobásy, zelenina a vše v neomezeném množství. Dokonce i Petr, který v pátek tvrdil, že ho jen tak něco nezdolá, měl opravdu dost. Fotografie mluví za vše.
V neděli 13.7. brzy ráno po snídani (bylo asi deset ..) jsme vyrazili krásnými silnicemi nejdříve do Holašovic – vesnice pod ochranou UNESCO – a odtud do Nové Bystřice. Z minulého roku jsem věděl, že přes léto je v provozu úzkokolejná parní dráha. Malé občerstvení na restaurovaném nádraží, zážitek z příjezdu historického parního vlaku a pak dál směr Slavonice. Procházka po úžasném náměstí zaplněném turisty, následoval oběd a nějaké fotografie. Počasí začínalo hrozit bouřkou a tak jsme se už moc nezdržovali. Přes Vranov nad Dyjí - kde jsme se naposled společně prošli po hrázi přehrady – dorazila naše výprava v podvečer do cíle v Mělčanech. Odtud už pokračoval každý sám.
Celkem za tři dny to bylo cca 700 kilometrů a až na výjimky krásnými silnicemi. Za mně mohu říct že se těším na další takový výlet.
Pro ilustraci Vám připojuji pár fotografií.
Libor
Výlet Žďár Nad Sázavou
08.06.2014 - Libor (Beďa) a Pupa
Tak konečně jsme se shodli na termínu který vyhovoval alespoň části členů. Neděle 8.6. byla ta pravá. Petr domluvil počasí - mimochodem asi tam má nějakou protekci, bylo hezky až moc. Navržený směr Žďársko a zpět přes Nové Město byl taky OK. Ve složení Petr, Ivan s Ilonou a Beďa jsme brzy ráno kolem desáté vyrazili od Petra z Mělčan. S jednou zastávkou na kafčo ve Velké Bíteši jsme zaparkovali pod Zelenou Horou ve Žďáru nad Sázavou. Po krátké procházce spojené s koupelí ve vlastním potu a spoustě obdivu k vyhlášené památce UNESCO jsme se přesunuli o pár kilometrů dál. Čekalo nás Velké Dářko. Pro všechny to znamenalo zasloužený oběd a ještě důležitější doplnění tekutin - teplo bylo až neskutečné.
Část "obecenstva" si také zkusila jestli je Dářko mokré nejen na hladině ale i kousek hlouběji a po mnoha letech od poslední návštěvy. Zasvěceně nám bylo sděleno, že voda skutečně mokrá je a to až na dno.
Přestávku jsme ukončili kafíčkem, další dávkou tekutin a hurá přes Nové Město zpět. Zastávka opět ve Velké Bíteši a pak už závěr.
Krásný výlet je za námi. Tak zase někdy příště ..
Superbike a Superstock 1000 ze španělského Aragónu
18.05.2014 - Libor (Beďa)
Ahoj kamarádky a kamarádi,
po delší době Vám společně s Petrem předkládáme další fotogalerii. Tentokrát z kategorie Superbike a Superstock 1000. Opět se jedná o galerii ze španělského Aragónu a pouze výběr jak se mi fotografie dostaly pod ruku - zdaleka to nejsou všichni piloti. Dostávám se do skluzu - mám za sebou ještě Assen a Imolu - ale společně se k tomu dostaneme.
Takže stejně jako posledně hezkou podívanou a děkuji Petrovi za pomoc.
WSBK Aragon - zázemí a Supersporty
04.05.2014 - Libor (Beďa)
Ahoj kamarádky a kamarádi,
jak asi někteří víte, jedním z mých koníčků je už řadu let fotografování a protože jsem motorkář, tak jsou to závody. Od roku 1997 se pohybuju kolem Mistrovství světa Superbike - taky známé pod zkratkou WSBK - jako akreditovaný fotograf a novinář. A jelikož to co je pro mně naprosto všední a běžné (ve čtvrtek jedu už na letošní třetí závody) je pro někoho docela zajímavé, rád se s Vámi o pár fotografií podělím. Výběr je docela těžký - po přebrání mám jen z Aragonu víc jak čtyři tisíce záběrů - zkusím Vám je představovat postupně. Dnes bychom začali kratičkým úvodem - jak to v Aragonu a zázemí vypadá + supersporty. V další části Vám představím Superbiky a Superstocky.
Hezkou podívanou a pokud máte nějaký dotaz, rád zodpovím.
Na závěr děkuji Petrovi, galerii na web umístil a - pokud se to podaří - k fotografiím z testu doplní popisky.
Libor a jeho závodní úspěchy
28.01.2014 - Libor (Beďa)
Ahoj,
vzhledem k tomu že už na stránkách dlouho nemáme žádný příspěvek kromě diskuze .. a s úsměvem "plodné" diskuze :-) .. zkusil jsem vyhrabat pár fotografií a sepsat malý článek s ilustrací. Třeba se bude líbit.
Příběh mého prvního věnce na silnici ..
Jak už někteří z Vás ví, před lety jsem závodil na motorkách. Sice se to při pohledu na moje prostorově vyvinuté tělo nezdá, ale v šestnácti (rok 1977) jsem začínal s motokrosem ve třídě pětistovek. A konečně v roce 1987 už jako trošku starší jsem se pustil do závodů na silnici, ke kterým mně to vždycky táhlo. Dřív na to ze studentských brigád jaksi nebylo kde vzít.
Takže v roce 1987 první sezóna na silnici ve třídě 350 na stařičké Yamaze TZ 350 a hned postup ze sdruženého přeboru (komplet Morava a východní Čechy) do ČR. Novější stroj - opět Yamaha TZ 350 - technický průkaz sportovního vozidla pořád ještě mám.
V ČR už to byly závody - přebor Moravy byl spíš takové síto. Po úvodních závodech - nic moc, sbíraly se zkušenosti - jsme přijeli na závod "Hranická osma". Už sám název napovídá, že se jelo v Hranicích na Moravě. Zkusil jsem narychlo stáhnout a zakreslit okruh. Viz foto "Hranická osma".
Start nahoře na mostě (spíš kousek před ním), za mostem dlouhá a na výjezdu dost nepříjemná doprava dolů - teď je tam na začátku kruhový objezd, ale před lety to byl běžný mimoúrovňový nájezd - a pod most (dost nebezpečný - na kraji silnice je betonový pilíř který byl zabezpečený vrstvou balíků slámy) jednou polovinou silnice až na horizont, otočit o 180 stupňů a zpět k mostu, před ním rychlá pravá a hned doleva na most a máme kolo za sebou. Jestli si to dobře pamatuju, bylo to cca 2600 metrů. Kolik se jelo kol už taky nevím.
V tréninku jsme měli drobné potíže. První trénink klouzala spojka, takže jsem to hned odstavil abych ji nespálil. V druhém (měřeném) odešla jedna ze svíček. Motorka nejela jak by měla. Výkon motoru špatný a protože jsme tam nikdy nebyli, nepodařilo se nám nastavit převod na dlouhou rovinku. Snažili jsme se to odhadnout, ale stejně jsme ho trefili špatně. Převod byl "krátký". Naštěstí se tahle chyba ukázala být velkou výhodou - jak ukázal vlastní závod a jeho průběh. I s těmito potížemi jsem stál na konci druhé řady. Nic moc, ale zase žádná tragédie.
Na start - jak ukázalo zahřívací kolo - bylo všechno vpořádku. Tehdy se ještě startovalo klasicky - motor v klidu a hezky roztlačit. Většina si hezky stoupla vedle motorky, rychle rozběhnout, brnknout spojkou a pokud motor chytil, naskočit do sedla a přes spojku odjezd. Jen pro ilustraci - závodní dvoutakt má velice dlouhou jedničku - podle převodu je to mezi 100 až 140ti km/h při jedenácti a půl tisíce otáček. A pokud otáčky (bez zátěže na místě) klesnou pod tři tisíce, prostě chcípne. Nějaký výkon začíná poskytovat v 6ti tisících. Takže většina startovního pole hezky vedle motorky, po odstartování pár kroků, spojka a pozorně poslouchat v ječení kolem jestli zrovna můj motor chytil. Už dřív jsem si všiml, že pár lidí to riskne a zůstane sedět. Místo rozbíhání se po stranách odrazí a pokud to vyjde, má výhodu - nemusí se zdržovat naskakováním a usazováním a může plynule zrychlovat. Pokud ale motor na první pokus nechytí, je z toho obrovská ztráta.
Rozhodl jsem se na poslední chvíli, že to zkusím. Ještě jsem tak nikdy nestartoval ani si to nevyzkoušel, ale měl jsem pocit že to vyjde. Jak mi pak mechanik Karel vyprávěl, nejdřív si myslel že jsem snad usnul a sedím dál. Pak ho pár vteřin před startem polilo horko, protože už tušil co chystám. Ale co se odehrálo pak netušil ani v tom nejlepším snu - a já taky ne.
Jak nás odmávli, "zakvedlal" jsem nohama, po třech čtyřech krocích brnknul spojkou a motor chytil. Kolem mně bylo pořád ještě ticho. Motor jsem nádherně slyšel a mohl naplno akcelerovat. Vystřelil jsem ze druhé řady a jak jsem zrychloval, motorka šla na zadní kolo a já na prvním místě do první pravé. Na fotkách je to vidět - moje maličkost - startovní číslo 19 - úplně vlevo. Na druhé fotce už jsem vepředu. Mechanik Karel co stál v depu na startu po tom adrenalinu (zůstal jsem sedět a pak si odstartoval první a ještě po zadním) málem z toho mostu skočil po mně. Třetí fotka je z první pravé - mizíme dolů pod inkriminovaný most - já na prvním místě. Další fotka je už z nějakého dalšího kola - po zadním akceleruju na rovinku a předjíždím nějaké opozdilce o kolo.
Krátký převod se nakonec během závodu ukázal jako výhoda - sice jsem tak 200, možná 300 metrů měl dotočenou šestku a pánové na druhém a třetím místě se na konci rovinky dostali přede mně, ale na brzdy jsem se udržel a na akceleraci z té utažené o 180 stupňů jsem jim to dlouho vracel. Nakonec mi pár kol před koncem kousek poodjeli a na mně tak zbylo třetí místo.
Pocity tehdy? Nepopsatelný - zvlášť když to byl pro mně první věnec na silnici a ještě jsem si úžasně zazávodil.
A mechanik Karel? Má vadu řeči - zadrhává - a je příšerný cholerik. Když jsem pak s věncem přijel do depa, tak ze sebe nemohl dostat slovo a vypadalo to, že mně snad zabije - radostí z věnce a z toho co si prožil na startu a během závodu. Honil mně jak králíka. Pořád na to rád vzpomínám a když si to vybavuju jsem zase naměkko.
Pak ještě pár věnců bylo - dokonce i v Brně - ale na ten první vzpomínám nejraději.
Děkuji že jste to dočetli až sem ..
Mimochodem - vyhrál Marek Morávek - později několikanásobný mistr republiky a velice úspěšný reprezentant.
Hezký večer
Libor
Křest knihy a autogramiáda "World motorcycle championships"
04.12.2013 - Pupa a Libor
Prezentace našeho klubu a setkání s českými jezdci-elitou motocyklového sportu, který naši republiku reprezentuje doma i ve světě. Naprosto skvělá atmosféra. Děkuji Liborovi za pozvání na tuto akci a vytvoření fotografií. Kniha je perfektní a jsou tam nádherné fotografie, teď už s podpisy, jak v knize , tak i na celé helmě.Nezúčastnil se z pozvaných Kuba Smrž, je sponzorsky ve Velké Británii, a Abaja - to stejné, ale v Německu. Bohužel. S těma se, ale občas vídám na závodech, tak se mě podepíší někdy jindy.
Posezení a zhodnocení roku 2013
23.11.2013 - Pupa
Posezení našich členů a nových členů, spřáteleného klubu brněnští draci a motodravci u dobrého Piva a jídla. Mimo jiné se řešily nejdůležitější věci našeho klubu, spřáteleného klubu motodravců a brněnských draků. Posezení se konalo v restauraci na cihelně u Nebovid. Dohodli jsme se s brněnskými draky na tom, že uspořádáme společný motobál a budeme se snažit nadále společně spolupracovat.Dále jsme se dohodly s motoklubem motodravci že sloučíme naše dva kluby a budeme pokračovat pod názvem J.M.Orli. Nálada byla perfektní, přivítaly jsme nového člena Libora mezi nás a jsme moc rádi, že se rozhodl právě pro náš klub orlů. Děkuji všem a snad se nás příště sejde ještě více. Pupa.
Motovýlet Jizerské hory 24.-26.5.
27.05.2013 - Pupa
Ahoj 3 denní výlet do jizerských hor 24.25.26.května,plánována vyjížďka po okolí j.h. byla pěkná i když nám místy zapršelo a teplota nebyla nic moc Ubytování v penzionu s polopenzí,která zahrnuje snídani formou švédského stolu a večeře-polévka,hlavní chod,moučník(zeleninový , ovocný salát) nemělo chybu,toho žrádla jsem tolik ještě nikde neviděl.Myslím že se výlet povedl a zastávka cestou zpět v Dětenicích ve středověké krčmě bylo příjemné zpestření na závěr celého výletu po krásách naší vlasti.Najezdily jsme cca 800 km. Popisy k fotkám budou průběžně doplňovány. Snad se nám podaří uspořádat další krásné výlety s větší účastí a lepším počasím. Děkuji všem. Pupa
První vyjižďka a kafíčko u Valášků
02.03.2013
Dneska se pár členu rozhodlo pro malou vyjíždku,když dostatečně promrzli tak se u Nás zastavili na kafíčko a prodiskutovat důležité věci.Kafíčko bylo s domácí šlehačkou
Sraz členů i nečlenů motoklubu
20.10.2012
Další sraz je tady. Vybrán byl útulný hotýlek Princ v Dolních Kounicích, kde jsme pro sebe měli salonek. První dorazil puntičkář a prudič Honza s Alčou, Jožin s Jiřkou a Gabča s Ewkou. V zápětí předseda se svou drahou polovičkou a překvapení večera - safety car 2 - Mikelovi. Následoval zbytek osazenstva - Aleš s Pavlou a trojice z Kubšic - Štěpán, Pavla a Simča. Na chvíli dorazil Zbyňa (radši nedomýšlet, kde byli chudáci lidi čekající na odvoz do Modřic). Po úvodních proslovech jsme se všichni vrhli na jídlo - kolena a žebra, potom zákuseček a káva. Na závěr přišla panáková smršť - pil se jégr, becher, fernet, rum, "píč" a tlamolep... Důvodů bylo hned několik - odchod milované Suzuki, narozeniny a výročí svatby. Byl to parádní večer v parádní společnosti a doufám, že ho co nejdřív zase zopakujeme. Všem díky ;-)
Plánovaně neplánovaná vyjížďka
20.10.2012
Mohlo by se zdát, že 20.10.2012 se na silnicích už moc motorkářů pohybovat nebude, ale opak je pravdou... Už ráno byla krásně modrá obloha a vydržela po celý den a tak Orlům nemohlo nic zabránit v asi posledním letu. Trasu tentokrát připravila Alča a jelo se z Dolních Kounic směr Hrušovany nad Jeviškou, Laa an der Thaya, Mikulov a zakončení v restauraci Vrkoč u Ivaně. Najeli jsme kolem 100 kilometrů a kdo nebyl může pouze litovat, jako vždy to stálo za to.
Neplánovaná nedělní vyjížďka.
30.09.2012
Hezký počasí,nuda v Brně,hejna motorkářů na silnicích,takže předseda vyhlásil neplánovanou vyjížďku narychlo,která jako vždy skončila hromadným obžerstvím u příbuzných Honzy v Hrotovicích. S následným skororozvodem u Jelínků,zasukováním notebooku u Wossalů,pozdní večeří u Valášků a obvyklou pohodou u Šandorů.
Svatováclavská vyjížďka
28.09.2012
V pátek byl svátek a tudíž ideální doba na projížďku. Nebyli jsme sice kompletní, ale i tak se odpoledne a potom i večer vydařili. Sraz byl v 15 hodin v Kounicích a cílem byla Pálava. Skupina ve složení předseda, moje maličkost, Pupa,Alča a Honza tedy vyrazili a trasa byla následující: Dolní Kounice, Pohořelice, Přibice, Vranovice, Pouzdřany, Strachotín, Dolní Věstonice, Pavlov, Perná, Dolní Dunajovice, Brod nad Dyjí, Pasohlávky a končilo se na rozcestí u Ivaně, kde jsme si dali výbornou baštu. Krom toho, že jsme zlehka oslavili narozeniny, tak tam na nás čekalo další překvapení v podobě nových členů našeho klubu - Jiřka a Pepík Valáškovi :-). Po jídle se celá skupina vrátila do Kounic, kde se od nás odpojil Pupa a zbytek jsme šli k Honzovi a Alči na červenej burčák. Všem díky za příjemně strávený den :-)) a brzo na viděnou ;-)
Motovýlet Beskydy 22.-23.9.2012
24.09.2012
Beskyde, beskyde, kdo po tobě ide... v tomto případě letí.. Orli byl to moc pěkně strávený víkend, kdy jsme zažili spoustu věcí - teplo, chlad, sluníčko, déšť, pád, menší zděšení, výbornou baštu, výhled z Pusteven a úspěšný návrat domů. Takže vám všem díky a doufejme, že to nebyl poslední výlet....
Motonálet Nikolčice 4.8.2012
08.09.2012
Tak zhruba na tomhle srazu,kterýho jsme se zůčastnili kolega Jelínek a já vznikl v Jelínkově hlavě nápad založit nějakej svůj vlastní tým fandů motorek a motorismu vůbec a během pár dní se nápad stal skutečností.K vidění tam toho bylo hodně,ale jen jako ukázku dva protiklady,nejhezčí a nejškaredější motorka akce.
První akce týmu.
08.09.2012
Tak tohle byl první pokus o společnou akci neúplné zakládající skupiny našeho týmu,chybí Pupa a Danka,kteří jsou právě na dovolené,pořádanej 25.8.2012 na Hlíně u Eifelovy věže.Výmysl předsedy,prej z té výšky získáme větší rozhled než ze sedadla motorky.
Slovácký okruh
20.08.2012 - Pupa
Ahoj, pro úvod tady mám pár zajímavých fotek ze závodů historiků, kde zastávám funkci technického komisaře, myslím že by jsme se mohly někdy zajet společně podívat na tyto závody, jsou opravdu pěkné.
Kategorie: motoristické sporty
Návštěv: 15042
Dnes: 0
Online: 3